Malaysia here we come! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeanette Bolle - WaarBenJij.nu Malaysia here we come! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeanette Bolle - WaarBenJij.nu

Malaysia here we come!

Door: bolletje25

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

16 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

De vrijdag is een beetje ongemerkt aan mij voorbij gegaan. Jeetje, ben ik aan vakantie toe, of niet? Bijna de hele vlucht geslapen. Dus geen boek gelezen en de kranten nog niet uit. Geen reisverslag getypt, geen film gekeken. Het middagdutje al gedaan voordat de lunch wordt uitgeserveerd. Tussendoor een spelletje bejewelled gespeeld, totdat mijn ogen weer dicht vallen.

Op zich niet verkeerd, dat slapen. Wanneer we van Schiphol vertrekken, om 12:00 uur plaatselijke tijd, is het in Maleisië zes uur later. Dus eigenlijk al avond en bijna tijd om te gaan slapen.
Als we arriveren in Kuala Lumpur, is het in Nederland nog net vrijdag. Maar hier is de dag al weer een aantal uren oud en begint het te schemeren. Dan hebben we de nachtrust in ieder geval gehad; al voelt dat nog niet zo.

De uren dat ik wel wakker was? Dat was al vroeg: Menno kwam ons om half zeven ophalen om ons af te zetten op het station in Eindhoven. Met de trein van 7:17 uur naar Schiphol. In de trein zitten kletsen met een collega van Fons, die in ’s-Hertogenbosch instapte, omdat ze in Utrecht moest gaan werken. Ruim op tijd op Schiphol en geen lange rijen voor de incheckbalies van Malaysia Airlines. In de Dutch Lounge nog een lekker kopje Pickwick thee gedronken. Waarschijnlijk de laatste kop thee, die nog op thee lijkt in de komende drie weken. We zaten in een Delftsblauw theekopje: net de Efteling ;-)
Fons probeert nog een technisch probleempje op te lossen: zijn telefoon kan hij niet uitzetten*. Zelfs in de elektronicawinkel kunnen ze hem niet helpen. Dan maar in de vliegtuigmodus gezet: dat moeten wij tenslotte ook :).

*Nu zijn er misschien die denken, telefoon uitzetten? Waarom zou je? Je moet toch altijd bereikbaar zijn? Nou, mooi niet dus. We hebben vakantie! En dan is een beetje rust ook niet verkeerd.

Om 11:00 uur door de laatste controle voor de gate. En vrijwel direct daarna kunnen we instappen. Ik mag in de middelste stoel op rij 38; met aan weerskanten twee medepassagiers. Zet je dan maar schrap voor de komende 12 uur en 10.500 kilometers. Niet bewegen en je gemak houden. Dan kun je misschien het beste maar gaan slapen.