Het laatste uurtje heeft geslagen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeanette Bolle - WaarBenJij.nu Het laatste uurtje heeft geslagen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeanette Bolle - WaarBenJij.nu

Het laatste uurtje heeft geslagen!

Door: bolletje25

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

05 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is niet handig als je alle twee aan de diaree bent en je wc spoelt niet door. Met een beetje fantasie … Lees dit maar niet als je nog aan je ontbijt zit, dan vergaat je je eetlust.

Maar goed, nog één dag ontberen en afzien ;-). Uiterlijk om twaalf uur moeten we uitchecken. De ochtend zullen we daarom maar wat aanrommelen. Eerst nog maar eens uitgebreid ontbijten en daarna een spelletje spelen op de Nintendo of het dagboek bijwerken. In de loop van de ochtend de zooi in de tassen herschikken. De kleren voor de reis bovenop leggen; vanavond nog een keer omkleden voordat we de taxi naar het vliegveld pakken. Wat de rest van de dag nog brengt ….

We lunchen op het terras bij ons hotel: chicken satay met echte pindasaus en springrolls. Het weer is opgeklaard en de strandstoelen liggen weer vol. Wij hebben daar geen behoefte aan en gaan het dorp nog wel in. Winkeltjes kijken, mensen kijken, thee drinken in de BreadStory. Van het gehang worden we een beetje onrustig. We gaan terug naar het hotel en kleden ons om. Taxi aangehouden en naar het vliegveld.

We zijn vroeg op het vliegveld, maar Fons wil graag goede plaatsen regelen. Op het toilet hoeft nog net niet, maar plaats aan het gangpad zou wel heel erg fijn zijn. Bij de incheckbalie geeft hij aan, dat we allebei “problems with our stomach” hebben. De man knikt begrijpelijk en regelt een mooi plekje voor ons. Op de vlucht naar Amsterdam, waarop wij gelijk in kunnen checken, hebben we als het goed is een rijtje van twee stoelen. Maar dat zouden we op de vlucht van Kuching naar KL ook hebben en toen bleek er nog iemand naast te zitten. Nu hebben we stoel A en C; mocht het niet zo zijn, dan zit er dus iemand tussen ons in.
Onze tassen mogen we nog niet inleveren. Het is op dat moment druk met andere vluchten en hij is bang dat onze tassen verkeerd terecht komen. Hij raadt ons aan om om zeven uur terug te komen. Dat zullen we dan maar doen. Onze stoelen zijn in ieder geval geregeld, de rest zien we wel weer. Fons vraagt nog of we niet een vlucht eerder mee mogen richting KL. Daar valt iets meer te beleven als op zo’n klein vliegveld als hier op Langkawi. Maar nee, we moeten gewoon de vlucht van 21:30 uur nemen.

In een barretje nemen we een kop thee. Het lijkt meer op koffie. Onze eerste bakje in Maleisië was ook zo donker. Toen vreesden we het ergste voor de rest van de vakantie, maar dat is alles mee gevallen. Blijkbaar kunnen ze op de luchthavens gewoon geen thee zetten.

Om zeven uur leveren we onze tassen in. En wat schetst onze verbazing. We worden overgezet naar de vlucht van 19:30 uur. De kans is namelijk zeer groot dat onze vlucht gecanceld gaat worden i.v.m. de slechte weersverwachtingen. Dus ineens moeten we ons “haasten”. Nu valt dat wel mee. Als we bij gate 3 (van de 4) aankomen is men het vliegtuig volgens mij nog aan het uitladen. Vertrektijd half acht sharp kunnen we dus wel vergeten, maar dat mag de pret niet drukken. Als we maar als de wiedeweerga weg gaan met dit vliegtuig, voordat we in een vliegende storm terecht komen. Om half acht gaan we boarden, een dame in een rolstoel is dan al met de lift in het vliegtuig gezet.

Eerder in KL dan verwacht: de verrassingen zijn de wereld nog niet uit. Even de gelegenheid een hapje te eten. Bij de Satay Club bestellen we, hoe verrassend, geen satay, maar springrolls en samosa’s.

Om 23:55 uur plaatselijke tijd, 17:55 uur bij jullie, zal ons vliegtuig vertrekken richting Amsterdam. Zonder tegenbericht zullen we daar om omstreeks 6:55 uur arriveren.

Hiermee dus ons laatste berichtje uit Maleisië (mag ik hopen). Als het anders wordt, dan worden jullie uiteraard op de hoogte gebracht.

• 06 Juli 2012 - 07:51

Marieke:

Welkom thuis!!!

• 06 Juli 2012 - 08:46

Marleen En Erwin:

Hoi Fons en Jeanette,

We hebben al jullie reisverslagen gelezen en zo te zien hebben jullie (op wat darmproblemen na) een fantastische reis gemaakt. Het was erg leuk om over jullie belevenissen te lezen.
    Jeanette volgens mij heb ik gisteren (5-7) jou vader op TV gezien bij de rijdende rechter.
    We zien jullie binnenkort wel weer.

Groetjes Erwin en Marleen