… storm en regen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeanette Bolle - WaarBenJij.nu … storm en regen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeanette Bolle - WaarBenJij.nu

… storm en regen!

Door: bolletje25

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

04 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hebben wij dat weer? Of hebben wij dat weer!
Verblijf je een paar dagen aan het strand, stormt het en regent het dat het een lieve lust is. Het is maar goed dat we gisteren een moment aan het strand gelegen hebben; zijn we nog een beetje (minimaal) gekleurd. Maar ja, wij gaan toch niet op vakantie om poepiebruin thuis te komen. En aan de andere kant, met die wind die er aan zee toch wel staat, is de temperatuur een stuk aangenamer om te hebben.

Als de ergste buien van deze ochtend voorbij zijn, pakken we onze plu’s. Die hangen hier standaard in iedere kamer. We gaan winkeltjes kijken, want er moet nog het e.e.a. gescoord worden. Uiteindelijk belanden we een eind verderop in de Underwaterworld. In terraria en aquaria wordt het wildlife van de tropen en subtropen getoond. Vissen van gup tot heel groot, reptielen, vogels en nog wat ander spul: er zitten lelijke wezens bij. En trouwens, draken bestaan echt wel: hier hebben ze een zeedraak(je).

We lunchen in een broodjeszaak. Een beetje een vreemde eend in de bijt tussen de Maleise eethuisjes, maar zo te zien een goedlopend tentje. Potentieel genoeg met al die toeristen hier in het dorp. We kunnen gelukkig over straat zonder onze paraplu’s nog nodig te hebben. Het blijft vanmiddag aardig droog. Wel wakkert de wind aan tot stormkracht. Later aan het strand staan de vlaggen allemaal strak in de wind.

Vanavond hebben we nog eens Maleis gegeten. De afgelopen anderhalve week is dat er een beetje bij ingeschoten. Tegen de tijd dat we onze bordjes leeg hebben, krijgen we livemuziek in de zaak. Een zanger met gitaar, die een aantal 60-er jaren liedjes speelt en zingt. Al gauw houdt hij er weer mee op; voor ons ook het sein om op te stappen.
Bij onze kamer aangekomen, horen we dat er op het terras ook muziek ten gehore wordt gebracht. Twee jongens op gitaar en een op djembe. De jongens die gitaar spelen zingen er ook bij. Ooit duurt het lang voordat ik herken om welk nummer het gaat. Ook dit optreden is maar van korte duur.

Dan maar op tijd naar bed: morgen wordt het tenslotte een hele lange dag.

• 05 Juli 2012 - 07:33

Adriana:

Ja, dat weer hebben jullie weer! Je moet maar zo denken: jullie maken echt ALLES mee. Morgen zit de trip er alweer op? Gelukkig zijn de temperaturen in NL wat gestegen; kun je hier zo doorgaan met vakantie vieren, alleen dan in eigen land en met vertrouwd voedsel. Ik vertrek over 8 dagen al, naar Marokko/Spanje. Vanavond maar 's hostels boeken, of toch maar op de gok.... Ik weet het nog niet. Goede terugreis!